Letnia Akademia Gier
LAG - Letnia Akademia Gier to pięciodniowe warsztaty dla studentów z trzech wydziałów: Wydziału Filologicznego, Informatyki i Nauk o Materiałach oraz Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, na których realizuje się kształcenie związane z grami wideo w zakresie grafiki, animacji, dźwięku, designu i programowania.
LAG organizowany był w latach 2013, 2014 i 2015 na Wydziale Artystycznym w Cieszynie, ponieważ od momentu powołania kierunku Projektowania gier i przestrzeni wirtualnej pojawiła się potrzeba zorganizowania własnej imprezy o charakterze game jamu czy hackatonu, ze szczególnym naciskiem na aspekt edukacyjny. Prezentacja końcowa LAG stanowiła rodzaj posumowania sprawdzającego osiągane efekty kształcenia.
Utworzenie kierunku i organizacja warsztatów była możliwa dzięki bazie dydaktyczne i komputerowej uzyskanej w wyniku realizacji w latach 2012-13 projektu „Cieszyński Kampus Uniwersytecki: Info-Art”, finansowany przez Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Narodowa Strategia Spójności. Celem Info-Artu było m.in. stworzenie Laboratorium Nowych Mediów i dostosowanie go do nowoczesnych form kształcenia na kierunku Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej. Pozwoliło to na wypracowanie nowych rozwiązań dydaktycznych i uatrakcyjnienie prowadzonych zajęć.
Nr umowy: WND-RPSL.08.01.00-00-05/09-04
LAG 2013
LAG 2014
wywiad i linki do strony
Wystawa prac studentów specjalności projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej specjalność grafika komputerowa gier - Zamek Cieszyn, Galeria Oranżeria.
LAG 2014 finansowany był z funduszy Projekt „PWP Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej – innowacyjny rozwój studiów II stopnia w oparciu o doświadczenia partnera zagranicznego”, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego.
Wydano publikację pt. „Wstęp do projektowania gier wideo”, redakcja – Remigiusz Kopoczek, wydawca – Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, ISBN 83-87528-31-5
LAG 2015
W roku 2015LAG finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych.Kapitał Ludzki. Narodowa Strategia Spójności, z projektu „Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej – studia II stopnia”, Beneficjent: Uniwersytet Śląski w Katowicach. FSS/2013/HEI/W/0121/U/0053
Koordynator: Irena Szweda
Strona projektu: http://www.game.us.edu.pl
Wydano publikację pt.
Efekty zaprezentowano także w trakcie Międzynarodowej Konferencji w Smolenicach w Centrum Konferencyjnym na Zamku, Słowacja.
„Using Traditional Artistc Skills and Tools When Designing Elements of Games”, wraz z Katarzyną Kroczek – Wasińska i Kaią Renkas, w: „Marketing Identity, Faculta of Mass Media Communication. Digitalne hry&Digitalne media”, redakcja – Dasa Mendelova, Slavomir Magal, Rudolf Rybansky, wydawca – FMK, University of st. Cyril of Methodius in Trnava, Slovacia